Internet

Hallihallå, här var det minsann väldigt tyst. Nu för tiden skriver jag gymnasiearbete, debatterar hejvilt, lyssnar på podcasts och funderar på vad det ska bli av mig efter studenten. Som kompensation för dåligt bloggande ger jag er min topp fem-lista av bra saker på internet: 
 
♦ En av mina största förebilder: Ruth Nordström pratar om mänskliga rättigheter på kristen grund på Apologias höstkonferens 2012. Genomtänkt, rakt på sak och väldigt, väldigt bra.
 
Berggren&Birro, en podcast av Marcus Birro (författare, krönikör mm) och Lukas Berggren (chefredaktör för tidingen Världen Idag) som tar upp allt från kristendomen och abortdebatten till Vasaloppet och svensk (och italiensk) fotboll. 
 
Hadde du gitt jakken din til Johannes? Den helgenomfina reklamfilmen från Norska SOS-barnebyer som visar att det finns medmänsklighet i denna värld. 
 
♦ Berit Simonssons ledare Hjärtan av gelé - eller modiga hjärtan i Världen idag. Läs!
 
♦ Martina Haags vinterprat som handlar om att träna löpning. Först tänkte jag näe, inte ännu en hurtig människa som ska berätta om sin personliga rekord men hon var HUR BRA SOM HELST. Faktum är att hon pratade om massa viktiga saker, till exempel om hur konstig bild av mat alla mammor som bantar ger sina barn. Bra grej. 
3 kommentarer
Anna

Du är underbar ! Ger du kurser i att kasta pod ? Kanske flytta till Norge ? De är ju bevisat medmänskliga och behöver du träning i norska är det ju bara att ringa till Vackebacka. Kramar från Anna. PS Glimåkra är inte så långt bort, man cyklar till Broby på mindre än 30 minuter DS

Svar: DU är underbar, kära moster! Haha, vem vet ;) Norge har alltid varit ett alternativ, kan man ju säga. Men det lär dröja! Kramar! (haha, jovars).
Hanna

Julia

Lyssnade på Martina Haags vinterprat i eftermiddags, så himla bra!

Svar: Hurra, vad kul! :D
Hanna

hoho

Vad gör du som gymnasiearbete?

Svar: Jag jobbar med attityden till personer med kromsomförändringen Downs Syndrom! Frågeställningen är: hur har attityden till personer med DS förändrats på 50 år. Väldigt intressant och berörande! :)
Hanna