josef

i Gamla Testamentet i Bibeln finns en berättelse om en pojke med mitt favoritpojknamn, Josef. han blir såld som slav till Egypten av sina bröder och där skulle historien kunna sluta, men det gör den inte. Josef har fått gåvan att tyda drömmar och detta hjälper honom bort från det hemska han hamnat i. 1 mos. 37 - 47 (första mosebok kapitel 37 till 47)
 
vad var det där, undrar ni nu. jo, det ska jag tala om. det var storylinen för den musikal som vår kyrkas fabulöse kompositör Mikael Ryde har skrivit och i denna fick lilla jag vara med. jag både sjöng i kören (så mäktigt), agerade och sjöng solo (så nervöst). det var helt fantastiskt och jag har inte riktigt ord för att beskriva. tänk er detta: en femtiomanna-kör, drygt tjugo skådespelare (varav endel är snudd till professionella vill jag påstå) och en orkester med piano, bas, elgitarr, trummor, tvärflöjt, trumpet, altfiol, fiol, cello m.m. WOW, liksom. 
 
blev ni sugna på att se den? det är inte försent! den spelas igen i Blidsbergs kyrka den 17 november klockan 18!
5 kommentarer
Johanna

Jag blev sugen på att se den!

Svar: gör det, gör det, gör det!
Hanna

Cheyenne

Så himla otroligt fint! Speciellt slutscenen när lill-killen sjöng. Gud bevare mig väl. hiho. Du var himla fin och duktig Hanna, oroa dig inte för det :D

Svar: ja, ååh, Erik var supergrym! och när Simon sjöng! eller Bengt! tror hela kyrkan fällde en liten tår då!! tack min fina vän! <3
Hanna

Mamma Helena

Hej fina Hanna!
Det var ett härligt inlägg med, som vanligt, underbara, bilder som snabbt förflyttar en till just där du är. Du var fantastisk och duktig och söt i musikalen. Du är, typ, bäst lilla Sötis!
Kram och god natt från Mamma.

Svar: Tack lilla mamma! Kram
Hanna

Becka [fotoblogg]

Åh så fint.
sv: Jag har min praktik på världens mysigaste dagis, hihi. Ett inlägg kommer på fredag där jag berättar mer, hihi.
Kram!

Svar: Tack, finis! <3
Hanna

Mikael

utan "lilla jag" hade inte det blivit helt...det gläder mig att du vågade drama och sjunga solo. Och så bra det gick! Ser fram emot den 17e. /Mikael

Svar: TACK Mikael! Det ska bli fantastiskt roligt!
Hanna