musiken

 
jag har definitvt inte växt upp i ett musikfientligt hem, den saken är säker. med en musiklärare till mamma, en allmänt musikalisk pappa, en släkt där flertalet behärskar ett eller flera instrument och sång och en kompisgäng där det detsamma gäller har det vara lite svårt att komma undan. och tur är väl det. 
 
musiken ja, vad skulle jag göra utan den?
 
ps. fiolen fick jag spontant av världssnälla Anna Mogren som bara "äh, jag har så många fioler och spelar ändå inte på denna. du kan väl låna den i tio år eller så?". så nu ska jag stränga om (ORDVITS) mina gamla fiolkunskaper och hoppas på att jag är med på noterna (ORDVITS IGEN). 
 
ps 2. ackordet jag tar på pianobilden är mitt favoritackord på piano: Cadd9 (fast med den högra handen som inte syns...)
 
4 kommentarer
Mirjam

Åh musik är något av det mest underbara i världen. och ja, Cadd9 känns väldigt himmelskt vackert! (och Cmaj också, tycker jag)

Svar: Cmaj är bra! Och D/F# också! åh.
Hanna

Mamma Helena

Ja, jag är genast med på noterna (ORDVITS)! Du har liksom många strängar på din lyra fina Hanna! Tack för en fin afton på genrep med Luciagänget! Det var musik av alla sorter framförd av ett mycket duktigt Luciagäng!
Tack! Hoppas att jag inte har trampat i klaveret (ORDVITS)! God natt och många kramar från Mamma.

Svar: hahahaha, ordvitsarfamiljen i sitt esse… Tack mamma! Kram
Hanna

Anna

Hej,

ang. det senare skapade ukulele/fiolbandet - behöver ni dekoratör så är jag öppen för förfrågningar. "...jobbar som man säger på ackord..." /Anna

Maria

Fina bilder!