jippey i himlen

 
Det är något visst med musik. Ja, det är det sannerligen. Trots att jag aldrig har träffat endel av dem i hela mitt liv kan jag prata med dem som om vi var bästa vänner. Musik-människorna, alltså. 
 
Att stå på scen i Göteborgs Konserthus och sjunga med en grymt bra kör tillsammans med en proffsig symfoniorkester och vara dirgerad av en dirgent som är s u p e r d u p s. Ja, det är ingen big deal. Eller vänta lite nu... ÅH DET VAR HELT FANTASTISKT.
 
Från lördag till tisdag har vi, drygt hundra musik-människor, haft fabulösa dagar tillsammans. Dessa har fyllts med stämrep, skratt, "you shall proununce it CHAR-TJÖ not chaaarge", vackra cello-solon, höga A:n, hög på livet-feelings när vi sjunger allihopa together, kaffe (mycket kaffe... kan jag få kaffemaskinen på konserthuset?), SHOWBIZ EYES, "jag måste börja spela alt-filol", backstage-häng, knäppa uppsjungingar/-värmningar och en helt fantastisk gemenskap.
 
En sak till bara: Simon (Simön not Siimån) Phipps, alltså. Vilken man. Vår fabulösa dirigent från Londön (NOT LÅNDÅN) som har levererat citat på citat och hållt oss alla på superdups-humör. Ja, wow. Och Matts, Eva och Maria, våra stämreps-ledare, vilka klippor. 
 
Vill nu se fler bilder? JAA! Titta HÄR då.
2 kommentarer
Anna

Hej du fantastiska människa ! Verkar som du hade en underbar kväll i tisdags. Kram från Anna

Svar: Hej fina Anna! Ja, vi hade det alldeles alldeles underbart! Kram
Hanna

inglan

åh simon! såg en konsert han dirigerade på konserthuset i januari (?) och ah, har bara hört gott om honom (från ett par gamla klassisk-musik-bäckängiter bland annat). nu blev det här en knäpp kommentar. hoppas du mår bra Hanna! din blogg är värsta drömmen ju. saknar dig, kram! /ingrid

Svar: hihi, åh Inglan! ja, han är tokgrym och förhoppningsvis ska jag på en konserten! du är bra. kram!
Hanna