politiskt korrekt

"sååå jävla PK" ....brukar folk säga. och jag brukade tänka att "amen vad tusan, det är väl bra". sedan slutade jag tycka det. 
 
för jag är så trött, så obotligt trött, på Sverige och den politik som bedrivs här. samtidigt som ett rasitiskt parti, rasistiskt, blir det tredje största, tredje största, i opinionsmätningarna ägnar vi tid åt att bannlysa 2000-talets mest träffsäkra låt från radion. låten var inte tillräckligt PK. nähä. okej. det känns så absurt så jag vet inte riktigt vart jag ska göra av mig. de målar vit färg på svarta duvor, medan familjen splittras av svensk-märkta kulor
 
Sverige tappar fokus. Moderaterna, Folkpartiet, Kristdemokraterna, Centerpartiet, Miljöpartiet, Socialdemokraterna, Vänsterpartiet. ingen vågar ta debatten, med rädsla för att vara politiskt inkorrekt. ingen vågar ta debatten mot Sverigedemokraterna som trots 9.3 % inte borde få sitta i en riksdag. Sverigedemokraterna, som med 9.3 % är ett verkligt hot. vad ska det egentligen bli av landet lagom? när ska kents ord välkommen, välkommen hit, vem du än är, var du än är, bli sanning? 
 
3 kommentarer
maja

men åh tack så mycket hanna x

Anna

Så sant.

Emma

Du är så klok hanna och har så rätt. amen på det.