hemmagjord müsli

ett kalasbra recept på hemmagjord müsli som jag hittade HÄR vill jag hemskt gärna dela med mig av. jag tycker inte man behöver så mycket socker som det står, eftersom russinen är ganska söta, men det är ju valfritt. 
 

Du behöver:

5 dl rågflingor
5 dl havregryn
2 dl solroskärnor
1 dl semsamfrön
1 dl råsocker
1/2 tsk salt
1 msk kanel
2 dl vatten
4 msk neutral matolja (ej olivolja)
2-3 dl russin 

 

*Lägg allt utom vatten, olja och russin i en rymlig bunke och blanda runt. 

*Värm ugnen till 200 grader. Blanda vatten och olja och stänk över blandningen i bunken. Krama lite lätt med handen så att fukten tränger in. Bred sedan ut det hela i en lätt smord, stor långpanna.

*Sätt in pannan mitt i ugnen i 20-30 minuter. Passa noga under tiden så den inte bränns. Ta ut pannan minst tre gånger och rör om så müslin blir jämnt rostad. Låt kallna. Blanda ned russinen.

10 kommentarer
Helena

Det var en jättegod mysli! Jag hoppas att jag kan få smaka på den till frukost också.
Kram från Mamma.

Svar: tack mamma! kram
Hanna

ida|foto

ååh vilken mysig blogg du har :)

Svar: åå, tack fina du!
Hanna

Ebba Molin

åh vilken fin blogg du har!

Svar: tack så mycket, finis!
Hanna

frida

åh va gott!
sv: skalet är från society6, det finns så helt galet många fina där. man vill ha alla!!

Svar: åh, då ska jag minsann kolla in där!
Hanna

☂ millan ☂

måste testa!! ser så gott ut! gjorde müsli en gång men blev inte alls så gott men denna ser mycket godare ut!

Svar: det tycker jag! det bästa är ju att man kan välja lite vad man vill hälla i! hasselnötter ska jag nog ta med nästa gång :)
Hanna

Lillaviol

Åh, det ska jag absolut prova!

Svar: ja, gör det!!
Hanna

Ellen

Hej!

Det finns en nystartad bloppis på tumblr, som syftar till att vem som helst får lägga ut grejer. På så vis växer kundkretsen och det blir lättare att få sitt egna plagg sålt. Kika gärna in den på http://paltor.tumblr.com och se om du hittar något du gillar, eller hör av dig om du själv vill contributa med ett plagg!

Kram!

Esmeralda

Åh, vilken kalas fin blogg du har. Med oändligt fina vykort och bestyr. Blir alldeles förtrollad av lyckorus, helt klart en ny favorit. Hoppas du haft en fin fredag, ha det fint. Kram.

Svar: men ååh, tack så hemskt mycket fina du!! detsamma! kram
Hanna

Malin Aurora

Åh så gott!

Bettan

Ta ck för receptet,,blev riktigt gott!!!!

Svar: inga problem ;) vad kul att du gjorde den! kram!
Hanna